Pomoc indywidualna to najczęściej stosowana forma pracy psychologicznej

Służy szczegółowemu przyjrzeniu się trudnościom osoby i znalezieniu jak najlepszych metod poprawy jej samopoczucia.

Kiedy warto udać się do terapeuty? Kiedy trzeba rozważyć pomoc psychologiczną?

Tempo i wyzwania życia, codzienny stres, wyzwania, kiepskie relacje z bliskimi, brak satysfakcji, uczucie pustki, nadużywanie substancji psychoaktywnych….

Czujesz, że życie zaczyna Cię przerastać, że nie możesz się dogadać z bliskimi, współpracownikami, ze sobą…. Myślisz, że koniecznie trzeba coś zmienić, ale nie wiesz jak.

Poniżej znajduje się przykładowa lista trudności zgłaszanych psychologom i terapeutom. Okazuje się, że nie ma potrzeby męczyć się samemu, można skorzystać z pomocy doświadczonych terapeutów, którzy dobiorą najlepsze metody pomocy.

Z czym zgłaszają się osoby do psychologa najczęściej?

  • obniżony nastrój oraz depresja, brak radości czy satysfakcji z życia

  • trudne stany emocjonalne: przygnębienie, przedłużający się smutek, poczucie braku sensu, bezsilność, niezrozumiały, często towarzyszący wstyd, zażenowanie, napięcie

  • skłonność do agresji i złości, wybuchowość, nadmierna konfliktowość, albo unikanie konfliktów, co też prowadzi do problemów

  • trudności w kontaktach z innymi ludźmi i w związku z tym wycofywanie się z nich, izolowanie, budowanie nadmiernego dystansu

  • nadmierna potrzeba towarzystwa, symbiotyczność, „sklejanie się”, brak autonomii

  • skłonność do zaspokajania oczekiwań innych osób i wynikające z tego zapominanie o sobie, „oddawanie się”, nadmierna odpowiedzialność

  • brak pewności siebie, poczucie bycia mniej wartym niż inni

  • samotność, poczucie odcięcia i izolacji, trudności komunikacyjne

  • zablokowanie, brak siły przebicia, energii

  • trudności w stawianiu granic, problemy ze stanowczością i konsekwencją

  • zaburzenia jedzenia, snu

  • problemy ze zdrowiem, szczególnie, jeżeli są niewytłumaczalne medycznie

  • krytycyzm, zbytnia surowość wobec własnej osoby

  • wypalenie zawodowe, nadmierny poziom stresu, brak w życiu czegoś, co cieszy

  • kryzysy życiowe

  • traumy, trudne doświadczenia powodujące urazy, konsekwencje zdarzeń losowych

  • trudności w związkach i rodzinie

  • niepokój i lęk

  • żałoby

  • rozstania

  • trudności we wchodzeniu w nowy związek

  • trudności związanych z niepłodnością, rozważanie adopcji

  • kryzysów egzystencjalnych

  • uzależnienia od alkoholu, hazardu, solarium

  • udział w sprawach sądowych jako świadek, strona